Drezno - historia, zabytki, mapa Niemiec, mapa Polski, Niemcy, Saksonia

Drezno, Zwinger, mapa Niemiec

Nawigacja
Newsy
Kategorie Newsów
Dresden - wersja DE
Mapy
Mapa Drezna
Mapa Niemiec
Mapa Austrii
Mapa Polski
Ciekawostki
GALERIA
Informacje
Historia Drezna
Hotele
Muzea i ceny
Bombardowanie Drezna
800-lecie Drezna
Parking
Zabytki
Kraszewski Haus
Opera Sempera
Zamek
Pillnitz
Moritzburg
Frauenkirche
Pałac Japoński
Hofkirche
Albertinum
Zwinger
Saksońska Szwajcaria
Znane osoby
August Mocny
Karol May
Ryszard Wagner
Canaletto
Inne
Linki
Kontakt
Szukaj
Snooker
Berlin
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 191
Najnowszy Użytkownik: Pesawryslug
Ankieta
Czy byłeś już w Dreźnie?

Tak

Nie

Bernardo Belotto, zw. Canaletto
Bernardo Belotto, zwany Canaletto, urodził się 30 stycznia 1721 w Wenecji, zmarł w 17 listopada 1780 w Warszawie. Był włoskim malarzem i jest znany ze swoich fotorealistycznych malowideł przedstawiąjących miasta (Drezno, Wenecję, Wiedeń, Warszawę, Rzym). Młody Bernardo Belotto uczył się u swojego wujka Antonio Canala i wkrótce otrzymał, podobnie jak wujek, artystyczny przydomek - nazwisko Canaletto, co czasami prowadzi do pomyłek.

Malował krajobrazy miejskie, korzystając przy tym z camera obscura, przyrządu optycznego, który umożliwiał bezbłędne zarejestrowanie proporcji budynków oraz perspektywy. Dzięki temu mógł oddawać w bardzo realistyczny sposób miasta 18. wieku. Początkowo malował obrazy miast włoskich, ale później stał się malarzem nadwornym Augusta Mocnego i co miesiąc musiał dostarczać obraz, dzięki czemu powstało dużo malowideł przedstawiających Drezno i okolice. Obrazy te posłużyły po II wojnie światowej do rekonstrukcji zabytkowych budowli. Po śmierci Augusta Mocnego, przeniósł się do Warszawy (1767), a w 1768 został nadwornym malarzem króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Jego głównym dziełem wykonanym w Polsce był cykl widoków Warszawy. Na zlecenie króla namalował też 14 widoków Rzymu. Widoki Warszawy to nie tylko wysokiej klasy dzieła sztuki, lecz także bezcenny dokument wyglądu miasta, które posłużyły, podobnie jak w przypadku Drezna, za podstawę rekonstrukcji zabytków starej Warszawy po zniszczeniach wynikłych z II wojny światowej.

Porównując obrazy "warszawskie" z poprzednimi obrazami z Wenecji, Florencji, Turynu, Werony, Pirny, Wiednia i Monachium i Drezna widać, że większą niż dotąd uwagą obdarzył mieszkańców miasta. Ich postacie ujął niczym portrecista i malarz scen rodzajowych. Ulice i place przed kościołami tętnią życiem, zapełnione tłumem, szlachty, kleru, rzemieślników, wieśniaków, handlarzy, Żydów i pałacowej służby. Malowidło staje się bardziej barwne, częściej użyte są kontrastowe zestawienia barw, a ogólna tonacja kolorystyczna jest cieplejsza.

Bernardo Bellotto zmarł w Warszawie, jego nagrobek w kościele Kapucynów nie zachował się do naszych czasów.

Polecam
Bukmacherzy
Pliki cookie
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w Państwa przeglądarce internetowej. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Polecam!!
ZABYTKI - FOTORELACJE
Google
Logowanie
Login

Hasło



Niezarejestrowany?
Kilknij TUTAJ.

Zapomniane hasło?
Kliknij TUTAJ.